Trátase de algo tan sinxelo como unha folla de traballo ou unha páxina web cunha serie de preguntas e un listado de direccións web nas que os alumnos deben atopar as respostas. Ao final débese incluír a gran pregunta, cuxa resposta non aparece directamente nas páxinas visitadas, se non que require integrar e valorar o aprendido durante a busca. Entre outras cousas permítennos mellorar a comprensión lectora dos alumnos e ensinarlles a buscar información en Internet. Poderiamos situalas nun nivel por debaixo das WebQuest xa que non acostuman a propoñer a resolución de problemas nin a exposición de conclusións finais.
Estructura:
A caza de tesouros pode ser en formato dunha simple folla de papel, pero para evitar que o alumnado teña que teclear as direccións web e así poder gañar tempo, é recomendable que sexa en formato de páxina web.
Estructúrase en 6 apartados:
- Introducción
Dalle ao alumno a información inicial da actividade, e nela describirase a tarefa e as instrucción para levala a cabo. Debemos motivar e despertar o interese amosándoa atractiva e divertida.
- Preguntas:
Faremos un listado numerado de preguntas a contestar. Dependendo da idade do noso alumnado poden ser:
- Preguntas directas: Para formulalas deberiamos copiar frases exactas que conteñen a información relevante que queremos que atopen e logo transformalas en preguntas directas. (Para os alumnos máis pequenos)
- Preguntas que impliquen actividades máis complexas: Preguntas relacionadas coa lectura comprensiva, a inferencia, a reunión e organización de información, a comparación, etc. Se plantexamos pequenas actividades deben poder resolverse con certa rapidez.
As preguntas poden ser:
De Análise: Por que as cousas ocorren do xeito que o fan?
Solución de problemas: Como poden facerse mellor?
Toma de decisións: Que opción debo escoller?
- Recusos:
Consisten nun listado de webs que o profesor localizou previamente para axudar ao estudante a respostar ás preguntas realizadas. Ao alumnado máis pequeno é convinte poñerlle o enlace necesario para resolver cada pregunta a continuación da mesma.
- A gran pregunta:
É recomendable, sobre todo, para alumnos máis maiores. Trátase de incluír unha pregunta final, goblal, que teña unha resposta que non se atope inmediatamente en ningunha das páxinas visitadas, se non que dependa das respostas ás preguntas anteriores e do aprendido buscando esas respostas. Deberá coincidir cun obxectivo curricular e pode conlevar a traballar normas, valores e actitudes incluso propoñer opinión personais.
- Avaliación:
Describirase claramente que se valorará e como será valorado. O xeito máis sinxelo de avaliar a caza é en función do producto: orixinalidade, traballo en equipo, manexo da tecnoloxía, grao de elaboración, etc.
- Créditos:
É recomendable facer un listado das fontes empregadas para elaborar a nosa caza.