18.1.08

Unha WebQuest sobre WebQuest

Un bo xeito de aproximarse ao coñecemento das WQ é realizando unha WebQuest que analiza distintas WebQuest.

Merece a pena facela unha vez examinada a información das anteriores entradas.

Por que empregar WebQuest

Como deseñar unha WebQuest

As tarefas das WebQuest

17.1.08

WebQuest: AVENTURAS na web

De xeito moi rápido podemos definir as WebQuest (WQ) dicindo que non son máis que actividades de aprendizaxe que os estudantes levan a cabo empregando recursos de internet preseleccionados polo docente, de xeito que o alumnado enfoque o seu esforzo na utilización deses recursos e non na súa busca. Sen embargo a súa filosofía de aprendizaxe significativa e colaboracionista fai que a tarefa de definir exactamente unha WQ sexa moito máis extensa. Tentaremos facelo repasando como debe ser a súa estructura tanto interna (o seu "espíritu") como externa (o seu "físico").

As WQ están deseñadas para que o alumno desenrole habilidades esenciais para empregar a información, é dicir, para clasificala, organizala, analizala e sintetizala correctamente, co obxectivo de xerar un producto novo que cumpra os fins da aprendizaxe plantexada.

A súa invención e difusión débese a Bernie Dodge (Profesor de Tecnoloxía Educativa - Universidade Estatal de San Diego) quen, case por casualidade, aló por 1995 ao ver o resultado da busca, recopilación e reelaboración da información por parte dos seus estudantes fixou a idea básica da estructura das WQs.

Estructura
Unha WQ debe ter os seguintes apartados para o alumnado:

Introducción
Tarefa
Proceso (onde se inclúen os recursos)
Avaliación
Conclusión

Ademais debera sempre incluír un apartado de créditos e unha páxina para o profesor.

Vexámolos aquí con máis detalle e teñamos en conta os seguintes puntos para distinguir unha verdadeira webquest.

As TICs nas nosas aulas

En Galicia non existe un espazo consolidado destinado a que o profesorado ou o alumnado cre e comparta información, actividades ou experiencias na nosa lingua. Nos últimos anos a Consellería de Educación ou proxectos independentes como Lapis de cores ou Edugaliza, danos a posibilidade de ter sitios que están centrados na recopilación de contidos didácticos.

O proxecto Lanzadeira permitiría ao profesorado e ao alumnado navegar pola información da nosa lingua, crear actividades didácticas, desenvolver canles de comunicación entre o profesorado, compartir materiais integrando voz, texto, imaxes, e a interactividade propia da internet. Alguén da Consellería, que seguro que sabe moito máis que os docentes que traballaron nese proxecto, decidíu que non valía a pena e agora descansa gardado nunha papeleira ou, como mal menor, nun caixón dalgún despacho lonxe dos centros educativos.

Cómpre pór a andar novos proxectos que palíen estas carencias, espazos que aproveiten ao máximo todas as posibilidades da comunicación multimedia, facendo das propostas e metodoloxías didácticas a súa razón de ser.

Os compoñentes dun Proxecto de Formación en Centros (PFAC) do CPI Monte Caxado (As Pontes) iremos relatando neste blogue, conforme vaiamos aprendendo, os recursos que se poden empregar para introducir as TICs nas nosas aulas.

Parte deste texto foi extraído do número 38 da Revista Galega de Educación de NOVA ESCOLA GALEGA que trata sobre a Competencia Dixital